Je moet in ieder geval rekening houden dat de boodschappen op een campingterrein vaak duurder zijn dan de gemiddelde supermarkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven al gezegd, ligt het er ook aan wat voor caravan het is.

Een paar dingen die bij me opkomen:
- Een caravan is veel kleiner dan een gewoon huis, dus hou er rekening mee dat als je veel spullen hebt, het erg krap gaat worden. Beter kun je dus niet al je spullen meenemen.
- In een caravan voel je je toch iets meer 'opgesloten', hou er dus rekening mee dat als het bijvoorbeeld slecht weer is en je de hele dag binnen zit je je wel eens wat 'beperkt' kunt voelen. Of als je met andere mensen in die caravan bent zit je veel op elkaars lip.
- Hou er rekening mee dat koken wat moeilijk is. Wellicht staat er geen oven, hoeveel gaspitten zijn er en heb je genoeg keukengereedschap?
- Hoe is het gas, de elektra en het water geregeld in de caravan?

Misschien had je die dingen allang zelf bedacht hoor, maar misschien nog een handig om alles op een rijtje te zetten?

Wellicht is dit nog een interessante link voor je:
http://www.caravan-forum.nl/index.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Dank je wel!
Geef al je spullen een vaste plek. Ruim steeds alles op, anders "verzuip' je in je spullen en kun je niets meer vinden. Neem zo min mogelijk mee, maar toch voldoende. Neem genoeg mee om je te vermaken met slecht weer. Je laptop, boeken, spelletjes.
Vergeet vooral niet regenkleding, je regenlaarzen en een paraplu. Je moet in een caravan vaker naar buiten om naar de wc te gaan en om je te douchen in het toiletgebouw. Tenzij je in een stacaravan woont, want daarin zijn meer voorzieningen.
Zoek een camping met een wasmachine en droger, want dan kun je tenminste je kleding makkelijk wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip voor de spullen die je niet mee kunt nemen en op moet slaan. Geef elke doos een nummer en schrijf in een schriftje wat er in welke doos zit. Nu denk je misschien dat je spullen niet nodig gaat hebben, maar je zult er achter komen dat je altijd iets inpakt dat je toch moet hebben. En dan is het heel handig als je het ook weer kunt vinden.
Positief punt: Een heel huis bijhouden is veel meer werk dan een caravan. Geniet van de tijd dat je lekker klein en overzichtelijk woont. Zo makkelijk krijg je het niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag grappig hoe iedereen deze anders opvat.
Naast dat je minder ruimte hebt in een caravan heb je nog meer factoren waar je op moet letten denk hierbij vooral aan de veiligheid.
1. als er een kachel in de caravan zit en je wil deze gebruiken is deze schoon en is deze op gas is de verbranding goed ivm koolmonoxide. Aan te raden is een rook/kool melder op batterij op te hangen.
2. bij een gas kook plaat zorg ervoor dat de slangen nog van goede kwaliteit zijn niet poreus denk aan lekkage van gas.
3. krijg je stroom van de camping of andere stroom bron zorg er dan voor dat je degelijke kabels gebruikt.
is de caravan al wat ouder is het verstandig een installateur te vragen of de bekabeling constante stroom kan hebben.

Een caravan is gevoelig voor inbraak en brand zorg dat je je spullen goed opbergt en laat geen waarde volle spullen achter het gaat vaak snel de ronde dat er iemand woont dus is de kans groot dat ook de verkeerde mensen dit te horen krijgen.
Zorg voor goede rookmelders mocht er brand ontstaan grijpt het zeer snel om zich heen en als je dan ligt te slapen is de kans dat je er op tijd uitkomt zeer klein.
Handig is om ook een blusser te hebben dat je een kleine brand kan blussen of een vluchtweg kan cieeren.

kijk voor meer info op mijn site www.brandpreventienoord.nl

hoop dat je er wat aan hebt.

groet,
Mark Mittendorff